سفارش تبلیغ
صبا ویژن

--- شرکت خدمات مهندسی باران ----اشکان یوسفی .....( وب لیدر) ....

صفحه خانگی پارسی یار درباره

آموزش فلش 3

    نظر

دانلود 1 (فایل ZIP)

دانلود 2 (ای رو تو فلش پلیر باز کنین .)

 

 

ابزار oval tool:به وسیله آن می توان یک دایره یا بیضی رسم کرد برای رسم دایره می توان کلید shift  را همزمان با کشیدن ماوس بر روی صفحه نگه داشت.همچنین می توان برروی علامت آهنربا در قسمت options کلیک کرد و در هنگام رسم هرجا علامت دایره بزرگی در کنار نشانگر ماوس ظاهر شد آن جا شکل دایره است پانل properties  مربوط به این ابزار هم شبیه پانل line شکل و رنگ خط دور و رنگ داخل را تعیین می کند.

 

ابزار rectangle / polystar tool:برای کشیدن مستطیل(rectangle) و چند ضلعی(polystar) بکار می رود. این ابزار در یک مکان قرار دارند ابزار مستطیل معمولا رو قرار دارد روی علامت مثلث کنار این ابزار کلیک کنید تا دومی هم دیده شود.ابزار مستطیل دارای پانل properties  ی مثل دایره است ولی در options یک round rectangle radius است اگر آن را انتخاب کنیم یک پنجره باز می شود و از شما عددی برای corner radius می خواهد در واقع این option زوایای مستطیل را گرد می کند و هرچه عدد بزرگتر باشد گردتر می شود.

ابزار polystar هم در properties  خود دکمه ای به نام options دارد اگر روی آن کلیک کنید یک پنجره باز می شود .در قسمت style نوعی شکل (چند ضلعی یا ستاره )  دز number of side تعداد اضلاع یا گوشه های ستاره و در  star point size سایز نقاط میانی ستاره را تعیین میکند هرچی کمتر باشه شکل به ستاره نزدیکتر میشه.

 

ابزار pencil tool :با کمک آن می توان خطوط نا منظم رسم کرد.در قسمت options حالتهای مختلفی برای رسم خط قرار دارد که به ترتیب اولی خطوط شکسته رسم می کند دومی خط منحنی و سومی خطوط آزاد یعنی هرچی بکشیم همون را نشان می دهد.

 

ابزار brush Tool: مانند یک قلمو نقاشی روی صفحه عمل می کند. در قسمت options آن می توان اندازه و شکل نوک قلمو را تعیین کرد.همچنین می شود حالت قلمو را انتخاب کرد 5 حالت برای آن موجود است حالت paint normal رنگ قلمو را به تمام نقاط می کشد حالت  paint fills رنگ قلمو را به همه نقاط به جز خطوط می کشد.حالت paint behind رنگ را یر اشکال موجود می کشد و paint selection فقط نقاط انتخاب شده را رنگ می کند و paint inside نقاط درونی را رنگ می کند.

 

ابزار free transform:به کمک این ابزار می توان شکل را چرخاند و تغییر اندازه یا تغییر شکل داد.برای کار با این ابزار آن را انتخاب کرده و بر روی شکل مورد نظر کلیک کنید دستگیره ها ظاهر می شود.در قسمت options مربوط به آن 4 قسمت وجود دارد حالت اول scale موجب تغییر اندازه شکل مورد نظر می شود و حالت دوم rotate and skew باعث کج کردن و چرخاندن شی می شود ماوس را جابه جا کنید  در زاویه ها شکل ماوس عوض می شود در آنجا می توان شکل را با حرکت ماوس چرخاند.حالت سوم Envelope می توان با جا به جایی دستگیره ها تغییر شکل ایجاد کرد (این حالت دارای دستگیره های مربعی و شعاعی است) و حالت آخر distort برای کشیدن شکل بکار می رود.

 

ابزار Fill Transform:برای ویرایش رنگهای شعاعی یا خطی بکار می رود.

 

ابزار ink bottle tool:با استفاده از آن می توان رنگ و حالت و سایز خطوط حاشیه و خطوطی که به کمک ابزار مداد یا خط رسم شده را تغییر داد.

 

ابزار paint bucket: نواحی و اشکالی که توسط فلش ترسیم شده اند را رنگ می کند.در قسمت options هم دارای گزینه هایی است که نحوه اصلاح شکاف موجود در شکل را در محدوده رنگ آمیزی تعیین می کند برای شکافهای خیلی بزرگ قبل از رنگ امیزی باید سعی کنیم آن را ببندیم.

 

ابزار Eyedropper:برای نمونه برداری از وی‍‍‍ژگی های یک شی بکار می رود. برای کار با این ابزار بعد از انتخاب آن روی خط (کنار اشاره گر علامت مداد ظاهر می شود)یا ناحیه مورد نظر (کنار اشاره گر علامت قلمو ظاهر می شود) کلیک کنید وی‍‍ژگی ها کپی می شود حال روی ناحیه یا خطی که می خواهید وی‍ژگی روی آن کپی شود کلیک کنید.  

 

ابزار  eraser:ابزار پاکن است و مانند قسمت قلمو در options دارای 5 حالت است که فقط به جای رنگ کردن پاک می کند یعنی خطوط و نواحی رنگی و نواحی انتخاب شده و یا رنگهای درون محدوده را پاک می کند .

 

ابزار Hand:به کمک آن صفحه کار را جابجا کرد و نقاط مختلف آن را دید.

 

ابزار Zoom:برای بزرگ نمایی و کوچک نمایی از آن استفاده می شود.برای انتخاب حالت بزگ یا کوچک نمایی از قسمت option  کمک بگیرید.

 

ابزار stroke color:با انتخاب آن جعبه رنگی باز می شود که برای تعیین رنگ خطوط بکار می رود.

 

ابزار Fill color: برای انتخاب رنگ برای پرکردن اشیاء یا قلمو است.

 

Black and white:رنگ stroke color را مشکی و Fill color را سفید می کند.

 

No color: حالت بدون رنگ .اگر بخواهیم stroke color یا Fill color بدون رنگ باشد آن را انتخاب می کنیم در جعبه رنگها هم ای علامت وجود دارد.

 

Swap colors:برای جابه جایی و تعویض رنگهای stroke color و Fill color بکار می رود.