سفارش تبلیغ
صبا ویژن

--- شرکت خدمات مهندسی باران ----اشکان یوسفی .....( وب لیدر) ....

صفحه خانگی پارسی یار درباره

آموزش فلش 1

    نظر

خوب حالا بریم سر آموزش فلش

بعد نصب برنامه فلش MX  وارد برنامه شوید در ابتدا یک پنجره روی صفحه به شکل زیر باز می شود در سمت چپ نام پروژه های که اخیرا باز کرده بودید نوشته شده در وسط گزینه هایی برای ایجاد یک فایل جدید در انواع مختلف و ستون سمت راست باز کردن یک فایل جدید با توجه به الگو است گزینه flash Document را از ستون وسط انتخاب کنید تا یک فایل فلش ایجاد شود.

 

 

خوب حالا برنامه فلش یک محیط در اختیار شما قرار می دهد.

 

این محیط شامل اجزای زیر است :

 

Stage:

مستطیل سفیدی است با اندازه 550×400 پیکسل است که در وسط صفحه قرار گرفته و در واقع چیزهایی که در این قسمت  قرار می گیرند در فلش شما نمایش داده می شوند دور آن به وسیله کادر خاکستری پوشیده شده است و تصاویری که در محیط خاکستری قرار می گیرند از دید بیننده پنهان خواهند بود.

 

Timeline :

خط زمان است فلش همانند فیلم طول و زمان یک فیلم به واحدهایی به نام فریم تقسیم می کند. که کنترل فریمها در این قسمت انجام می گیرد.هر شامل محتویات خاصی است.خط زمان به دو قسمت تقسیم می شود ناحیه فریمها و ناحیه لایه ها.

    ناحیه فریمها:در این قسمت ترتیب و مدت زمان فریمها را تنظیم می کنیم.در بالای آن شماره فریمها زده شده است.و دارای یک مستطیل قرمز است به نام  play head است که روی فریمی قرار دارد که در حال حاظر روی stage نمایش داده می شود می توانید آن را با ماوس روی فریمهای دیگر جابه جا کنید.در ناحیه فریمها موارد زیر موجود است.

        Timeline Menu:این دکمه در بالای خط زمان و در انتهای سمت راست در کنار شماره گذاری قرار گرفته است. با کلیک بر روی آن می توانید فاصله بین شماره های تایم لاین کم کنید البته این کار فقط برای دیدن تعداد کمتر یا بیشتر فریم بر روی تایم لاین است و در سرعت پخش تاثیری ندارد.

        Center Frame:قسمت مرکزی فریم قابل دید در تایم لاین

        Onion Skin:فریمهای موجود در بازه نشان داده شده را روی هم نمایش می دهد به این طریق می توان فریمهای میانی تشکیل شده را مشاهده کرد.

         Onion Skin Outline:مانند گزینه قبل فریمهای میانی موجود در بازه را نشان می دهد البته این بار فقط خطوط خارجی آنها را نمایش می دهد.

            Edit Multiple frames:باعث می شود هر بخش از انیمیشن که بر فریمها مختلف تقسیم شده ویرایش کنید.

             Modify Onion Markers:بعد از کلیک بر روی آن منویی باز می شود که می توان تعداد فریمهایی که در بازه برای نمایش به صورت Onion Skin را مشخص کرد.

            

بقیه موارد هم تعداد فریمهای سپری شده تا فریم جاری و سرعت و زمان سپری شده تا آن فریم را نشان می دهد.

    

    ناحیه لایه:این قسمت برای سازماندهی بهتر محتویات یک فلش بکار می رود.مثلا برای دادن بک گراندهایی که در سکانسها یا فریمهای مختلف متفاوت است..نام هر یک از لایه ها را با دوبار کلیک و تایپ نام مورد نظر می توانید تغییر دهید.

 در بالای این قسمت دکمه های زیر موجود است:

            Show\Hide All layers:با کلیک برروی آن همه لایه ها با هم پنهان و با کلیک مجدد ظاهر می شوند.شما می توانید لایه هایی را که می خواهید پنهان شوند در دایره زیر این ستون و در جلو نام لایه مورد نظر قرار دارند کلیک کنید لایه مورد نظر پنهان می شود و یک علامت ضربدر در آنجا ظاهر می شود.

           Lock\Unlock All layer:همه لایه ها با کلیک کردن بر روی آن قفل می شوند و امکان ویرایش ندارند و با کلیک مجدد همه لایه باز می شوند همانند مورد قبلی می توان با کلیک برروی دایره زیر این ستون می توان لایه های دلخواه را قفل کرد.

            Show All Layers as Outline: نمایش دهنده خطوط خارجی همه لایه ها این مورد هم مانند موارد قبلی برای هر لایه می توان استفاده کرد.

 

 در پایین این قسمت layer دکمه های زیر موجود است:

           Insert layer:برای اضافه کردن یک لایه به مجموعه لایه ها به کار می رود.این لایه در بالای لایه جاری (لایه ای در حال حاضر در آن هستیم علامت مداد کنار آن قرار دارد.)یک لایه جدید اضافه می کند.

           Add Motion Grid:یک لایه راهنما ایجاد می کند.

           Insert Layer Folder:باعث ایجاد پوشه می شود و شما می توانید لایه های خود را در آن سازماندهی کنید. بعد از ایجاد پوشه می توانید لایه های مورد نظر را با کلیک برروی آنها و کشیدن در پوشه آنها در پوشه قرار می گیرند.

           Delete a Layer:با کلیک بر روی آن لایه جاری پاک می شود.

بقیه موارد اجزای محیط رو بعدا توضیح می دم.