سفارش تبلیغ
صبا ویژن

--- شرکت خدمات مهندسی باران ----اشکان یوسفی .....( وب لیدر) ....

صفحه خانگی پارسی یار درباره

رئیس و مدیر مهربان و مهربان و خوب

    نظر

اشکان گزارش میدهد.

با عرض پوزش نصبتا به آپ لود نشدن این وبلاگ گزارش این چند وقت غیبت رو میدهم

از تمامی دوستانی که نصبت به من لطف دارند و نصبت به خاموش شدن خط من واکنش نشان داده و ایمیل زدن و جویای حال من شده اند تشکر کرده و شماره جدید را براتون می گزارم تا بتوانم از این طریق در حل مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری ایشان کمک شود

09171064663 و 09365656432 در هر ساعتی در خدمت شما عزیزان می باشم

 البته از امروز به تمامی شما دوستان قول میدهم که حداقل هفته ایی یک بار این وب را به روز کنم و دوباره مقاله های آموزشی را نسبت به درخواست شما در صفحه جای دهم . ( در ضمن شما می توانید با پرداخت هزینه پست و کپی تمامی این مقاله ها را به صورت جزوه و کتبی داشته باشید ) برای اطلاع از چگونگی این امر با شماره های فوق تماس حاصل فرمائید.

 

موضوع : رهبری و یادگیری مادام العمر

تهیه کننده : مسلم کرامت

         کلید خلق و بقای سازمان های موفق در قرن بیست و یکم که در فصل قبل شرح داده شد رهبری است البته نه تنها در راس سازمان بلکه در سراسر سازمان در چند دهه آینده حداقل در شرکت های موفق شاهد شکل تازه ای از سازمان و کارکنان جدید خواهیم بود که می توانند از محیط رقابتی و پیوسته در حال تغییر بر آینده کارکنان قرن بیست و یکمی باید دانش بیشتری در مورد مدیریت و رهبری داشته باشند و مدیران نیز باید در مورد رهبری بیشتر بدانند . با داشتن این مهارت ها سازمان به نوع یاد گیرنده تبدیل شده و بدون این مهارت ها تشکیلات پویا و سازگاری نخواهدبود .

بزرگترین خطای الگوسنتی مربوط به فرضیه های آن درباره مبداً رهبری است . اندیشه های قالب در مورد مهارت های رهبری این بود که هدیه ای خدادادی و ذاتی است که خداوند آنرا تنها به تعداد اندکی اعطا می کند .

·       یک نمونه از مدیر قرن بیست و یکم :

         مانی (Manny) نخستین بار در سال 1986 ملاقات کردم . او چهل ساله بود در شغل خود به خوبی عمل می کرد اما هیچ چیز در وجود او استثنائی به نظر نمی آمد هیچ کس او را در شرکت رهبر نمی خواند . دومین بار در سال 1995 ملاقات کردم تغییرات زیادی در او دیدم و از همکارانش شنیدم امروز کسب و کاری را اداره می کند که سو خالص آن ششصد میلیون دلار است افرادی مانند (Manny) همیشه وجود دارند آنان در سن 35 یا 45 سالگی به یادگیری خود با آهنگی ادامه می دهند که معمولاً ما آنرا طناب کودکان نسبت می دهیم . وجود چنین استثناهایی به ما کمک می کندد تا دریابیم هیچ ژنی در (D-N-A) وجود ندارد که مانع از رشد فرد شود .

·        کونوسوکی ماتسو شیتا (Konosuke Matsushita) او یکی از جالبترین رهبران

 صنعتی است در دوران زندگی فــــردی سختکوش اما رنجور و بیمار است هیچ صفاتی نظیر زیرکی ,پویائی دوراندیشی یا فره مندی و رهبری به او نسبت داده نشده است با وجود این آنقدر رشد یافت که در 20 سالگی کارآفرین , 30 سالگی تا 40 سالگی رهبر صنعت و در 50 سالگی به یک عامل مهم دگرگونی سازمان تبدیل گردید . او موفق شد به شرکت کمک کند بعد از جنگ جهانی دوم به وضعیت اولیه برگردد . و بصورت جهانی توسعه یابد و فراتر از همگان موفق شود و در 60 سالگی بعنوان یک نویسنده , 70 سالگی یک بشر دوست و 80 سالگی به منزله یک مربی فرهیخته مطرح شد .

· برنده شدن افرادی مانند مانی و ماتسوشیتا بدین علت نیست که مسابقه را با پول و هوش

بیشتری آغاز کردند بلکه موفقیت آنان بدین سبب است که در رشد از رقبای خود پیشی گرفتند . آنها برای توان رویارویی با محیط پیچیده و در حال تحول کسب و کار کنونی به توسعه ظرفیت ها و قابلیت های خود می پردازند و به حدی رشد می کنند که بگونه ای شگفت انگیز صلاحیت و قابلیت پیشبرد تحولات سازمانی را بدست می آورند . آنان می آموزند که رهبر باشند .

v   ارزش ظرفیت رقابتی :

         اهمیت یادگیری مادام العمر در محیط به سرعت در حال تحول کسب و کار کنونی و ارتباط آن با رهبری , در یک بررسی که در سال 1974 در مورد 115 دانشجوی دانشگاه هاروارد انجام شد علت موفقیت کاری آنها علی رغم جو چالشی و اقتصادی دو عامل بود : رقابت و یادگیری مادم العمر این دو عامل با ایجاد یک ظرفیت رقابتی بسیار بالا افراد را به پیش می راند .

رقابت نیز سبب تقویت یادگیری مادم العمر می شود که آن نیز رشد سطوح دانش و مهارت بویژه مهارت های رهبری را به دنبال دارد . این مهارت سبب ایجاد توانی خارق العاده برای رویارویی با اقتصاد جهانی می شود که بسرعت در حال حرکت و پیچیده تر شدن است .