سفارش تبلیغ
صبا ویژن

--- شرکت خدمات مهندسی باران ----اشکان یوسفی .....( وب لیدر) ....

صفحه خانگی پارسی یار درباره

آموزش فلش 2

    نظر
 

جعبه ابزار یا Tools:

جعبه ابزار دارای ابزارهای گوناگونی است و هر ابزار با کمک پانل properties و option (زیر جعبه ابزار قرار دارد)مخصوص به خود دارد که با آن تنظیم می شود.

 

ابزار selection Tool:این ابزار برای انتخاب یک قسمتی ازناحیه ترسیم شده بکار می رود برای استفاده از آن ابزار را انتخاب کرده بروی آن کلیک کنید شی انتخاب می شود ولی اگر قصد انتخاب چند شی را ه طور همزمان دارید دکمه ماوس را فشار داده و روی دو ناحیه بکشید و سپس رها کنید.و یا از کلید shift و کلیک روی اشیا مورد نظر این کار را انجام داد.

بعد از انتخاب اشیا به پانل بسته به نوع شی پانل properties  امکاناتی به شما می دهد مثلا اگر شی انتخاب شده عکس باشد می توان آن را ویرایش کرد یا اگر شی باشد که خود رسم کردیم امکان تغییر رنگ حاشیه و داخل آن را می دهد.اگر شی باشد که خود رسم کرده ایم option  هم بعد از انتخاب شی فعال می شود.و دو ابزار برای اصلاح خطوط در اختیار ما قرار می دهد. ابزاری که به شکل s هست خط رسم شده را را خمیده تر می کند و ابزار دیگر که به شکل یک زاویه است خطوط را صاف می کند هر بار روی این ابزارها کلیک کنید این اعمال انجام می شود برای درک بهتر با ابزار قلمو یک حرف z  را رسم کنید بعد قسمتی را انتخاب کنید  و خطوط آن را صاف یا منحنی کنید.

غیر از انتخاب کار دیگر این ابزار ویرایش شی است بعد از انتخاب ابزار ماوس را به حاشیه های شکلی که رسم کردید ببرید اگر ماوس را به نزدیکی زاویه های شی تان ببرید در کنار اشاره گر ماوس یک علامت زاویه ظاهر می شود و اگر نزدیک خطوط یا منحنی ها ببرید یک منحنی در کنار آن دیده می شود حال اگر در هریک از این حالتها کلید ماوس را نگه داشته و جابه جا کنید آن زاویه جابجا شده یا شی (درنزدیکی خطوط) به حالت منحنی در می آید.یا اگر این ابزار را در انتهای خط صافی نگه داریم و شکل زاویه ظاهر شود با کشیدن ماوس می توانیم خط را بلندتر کنیم.

 

ابزار subselection Tool:پس از انتخاب این ابزار ماوس را روی شی(اشیایی که خود رسم کردیم.) مورد نظر بکشید.دایره های سبز رنگی دور شی ظاهر می شود که می توانید با جابجایی آنها شی را ویرایش کنید.

 

ابزار Line Tool:برای رسم خطوط به کار می رود.با نگه داشتن کلید shift می توان خطوطی با زاویه 45 و افقی یا عمودی رسم کرد.در پانل properties مربوط به آن می توان شکل و رنگ و سایز خط را تغییر داد.

 

ابزار lasso Tool:برای انتخاب یک قسمت نامنظم بکار می رود .روی صفحه کلید ماوس را نگه دارید و آن را دور شی مورد نظر بکشید.

 

ابزار pen Tool:از این ابزار برای ایجاد منحنی های هموار و یکنواخت استفاده می شود.برای استفاده از این ابزار به ترتیب در محلهای مختلف کلیک کنید و یا با کشیدن نقطه کلیک شده میزان منحنی را تعیین نمایید.

 

ابزار Text Tool:برای افزودن متن به صفحه بکار می رود.اگر به پانل properties آن نگاهی بیاندازید می بینید که می توانید نوع خط که شامل سه حالت ایستا(static) و پویا(Dynamic) و یا ورودی(input) هست را تنظیم کنید و یا قلم و سایز و رنگ و ترازمتن(چپ چین یا راست چین یا همتراز)و فاصله بین حروف و زیر نویس یا بالا نویس (super , sub, normal)نحوه نوشتن متنها عمودی یا افقی بودن و تیتری و ایتالیک نوشتن و امکان انتخاب یا عدم انتخاب متن توسط حضار(با دکمه selectable)را تنظیم می کند.

حالت static موجب می شود متن شما بدون تغییر باقی بماند حتی اگر قلم انتخابی شما بر روی سیستم بازدید کننده ها وجود نداشته باشد.حالت dynamic یک جعبه متنی ایجاد می کند که از طریق یک منبع خارجی نظیر یک سرویس دهنده به صورت خودکار تنظیم می شود. حالت input  برای گرفتن متن از ورودی بکار می رود.در حالت دینامیک و ورودی برای آن باید در کادری که در زیر حالت خط ظاهر می شود اسم انتخاب کرد.

با فشار دکمه format  هم می توان فاصله حاشیه چپ (Left margin)حاشیه راست(Right margin) فاصله خطوط(Line Spacing )و تورفتگی (indent)را تنظیم کرد.

 

properties متن